Головна » 2018 » Листопад » 29 » Інноваційний Проект «Енергоефективні школи: нова генерація»
15:23
Інноваційний Проект «Енергоефективні школи: нова генерація»

За матеріалами http://ees.energyschool.org.ua/abou 

Головна мета Проекту:

  • виховання свідомих споживачів, які розуміють технічні та фінансові проблеми виконавців житлово-комунальних послуг та своїми діями підтримують їх: економно споживають енергетичні й інші ресурси та своєчасно за них сплачують;
  • формування відповідальних власників своєї квартири та будинку, лідерів енергоефективності, активних та мотивованих знавців житлово-комунальної грамоти.

Серед завдань проекту – сприяння розширенню можливостей зацікавлених сторін для ефективного інвестування в енергоощадні проекти в секторі житлових та громадських будівель, розповсюдження кращих практик реалізації заходів з енергозбереження, застосування нових енергоефективних технологій, обладнання та матеріалів.

Програму «Енергоефективні школи» розроблено Всеукраїнською благодійною організацією «Інститут місцевого розвитку» (ІМР)  у 2009 р. за Проектом USAID «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» (РМТ) та реалізовано у 24 школах восьми міст-партнерів Проекту РМТ.

Подальше впровадження програми відбувалося на якісно новому рівні в рамках Проекту ДТЕК «Енергоефективні школи» впродовж останніх п’яти років. За цей час удосконалено структуру та оновлено навчально-методичне забезпечення Проекту. Зокрема, для курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження», що є основною складовою Проекту, розроблено програму та навчальний посібник «Про енергопостачання та енергозбереження для майбутнього споживача» для учнів 6-8 класів, які отримали гриф МОНУ.

Першу хвилю Проекту реалізовано в період із січня по серпень 2013 р. У ньому взяли участь 11 шкіл м. Києва.

Друга хвиля впроваджувалася з вересня 2013 р. по серпень 2014 р. У ній взяли участь 55 шкіл Києва, Дніпра та інших 18 міст присутності компанії ДТЕК (Івано-Франківська, Львівська, Вінницька, Дніпропетровська, Запорізька, Донецька та Луганська області).

Третю хвиля Проекту (вересень 2014 р. - серпень 2015 р.) реалізовано у 50 загальноосвітніх навчальних закладах 14 міст присутності компанії ДТЕК. До участі в одному з етапів третьої хвилі Проекту – міжшкільному конкурсі на зменшення споживання електроенергії – долучилися також майже 100 шкіл міста Києва.

У 2015 році Проект «Енергоефективні школи» отримав Гран-прі конкурсу кращих соціальних проектів в Україні.

ІМР також розробив новий факультативний курс «Абетка з основ житлово-комунального управління» для учнів 9-11 класів, який впродовж березня 2014 р. – грудня 2015 р. успішно впроваджено у 12 школах міст Дніпропетровської області. Програма курсу та навчальний посібник для учнів 9-11 класів «Абетка житлово-комунального управління» також мають гриф МОНУ.

Під час четвертої хвилі 2016-2017 навчальному році Проект ДТЕК отримав нове дихання та нову назву «Енергоефективні школи: нова генерація». У цьому унікальному для України Проекті для курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження» та факультативного курсу «Абетка з основ житлово-комунального управління» розроблено програму дистанційного навчання (ПДН), у структуру якої, вбудована онлайн-гра «Розумний будинок».

5-та хвиля Проекту – 2017-2018 навчальний рік. Проект вийшов на національний рівень. Надання безкоштовного доступу до освітньої онлайн-платформи зробило популярним курси з енергоефективності: 858 шкіл з 23 областей України стали участницями проекту.

Створені міжрегіональні класи для навчання у другому півріччі 2017-2018 навчального року (пілотний проект між управліннями освіти Бурштина і Зеленодольської ОТГ). А кращі учні міжрегіональних класів стали учасниками нового Проекту «Кар’єра 4.0».

У рамках конкурсу на зменшення споживання електроенергії ЗНЗ-учасникам вдалося заощадити 520 000 кВт•год електричної та теплової енергії, що становить у грошовому еквіваленті 1 100 000 грн.

В результаті проведення Всеукраїнського родинного конкурсу «Зберігаймо ресурси вдома!» загалом зекономлено енергії становить 50  МВт•год/рік. Економія коштів: 70 тис. грн/рік.

Загальна кількість посаджених учасникам Всеукраїнського конкурсу «Посади Дерево» дерев (205 од.) відповідає майже 1 га території зелених насаджень, характерних для міст – парків, скверів, бульварів (нормативні величини становлять 230 – 265 одиниць дерев/га*). На початковому етапі (молоді деревця) загальне поглинання СО2 може оцінюватися в обсязі 2,5 – 3 т з гектара, але в подальшій перспективі, за умови належного догляду за деревами, можна очікувати щорічного збільшення поглинання до 4 – 4,5 т СО2 з гектара та більше. 

У 2017-2018 н.р. партнер Проекту компанія "Хранителі Тепла"стала спонсором та виконавцем проекту з утеплення новітнім екологічним матеріалом – екопіною покрівлі будівлі Добропільського НВК "Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1" (м. Добропілля, Донецька область). 

Гра «Розумний будинок» дозволяє моделювати в навчальному класі реальні житлово-комунальні проблеми, що виникають у багатоквартирному будинку та вирішувати їх спільними зусиллями. Учні стають власниками квартир та співвласниками багатоквартирного будинку (свого класу), в якому створюють ОСББ. Зароблені учнями під час навчання бали конвертуються в ігрові гроші, що дозволяє співвласникам оплачувати комунальні послуги та впроваджувати енергоефективні заходи у своїй квартирі та будинку.

Упровадження ПДН уможливлює насамперед відстежувати рівень опанування дисциплін кожним учнем, здійснювати ефективний моніторинг за Проектом та розширювати географію його учасників. У 2016-2017 н.р. уперше в Україні за допомогою програми дистанційного онлайн-навчання охоплено близько 10 тис. учнів 108 географічно віддалених шкіл, у 2017-2018 н.р.: 6642 учні пілотних класів, 74663 учнів ЗНЗ-учасників Проекту, 59730 батьків, 656 вчителів; із мінімальними витратами на проведення навчання і здійснення моніторингу його ефективності.

Тестові запитання курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження»

Переглядів: 22 | Додав: mksolone | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar